Η αναφορά ενός ηλιθίου για τα λόγια ενός ευφυούς ανθρώπου δεν μπορεί να είναι ακριβής, επειδή υποσυνείδητα μεταφράζει αυτό που ακούει σε κάτι που μπορεί να καταλάβει.

Bertrand Russell

Το να φαίνεσαι ηλίθιος στα μάτια ενός βλάκα, είναι μια ηδονή υψηλής αισθητικής .
George Courteline


ΘΕΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΚΑΤΙ; ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕ (email): kaliteross@gmail.com

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2009

ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟ "ΧΡΙΣΤΙΑΝΑΡΕΣ"

Ταξίδευα (με αυτοκίνητο) πρόσφατα με άλλους τρεις ανθρώπους. Όλοι ήμασταν άγνωστοι μεταξύ μας. Λέγοντας άγνωστοι εννοώ ότι δεν ήμασταν φίλοι, ούτε κάναμε ποτέ παρέα μαζί, αλλά γνωριζόμασταν μέσω των επαγγελματικών μας υποχρεώσεων.
Καθώς περνάμε έξω από μια εκκλησία οι άλλοι τρεις σχεδόν ταυτόχρονα έκαναν το σταυρό τους (σταυρό που λέει ο λόγος βέβαια, γιατί περισσότερο σε παίξιμο μπουζουκιού η σουβλίσματος αρνιού παρέπεμπαν οι κινήσεις τους).
Άρχισα βέβαια να σκέφτομαι τα δικά μου επί του θέματος.
Παρακάτω περνάμε έξω από μία νέα εκκλησία και πάλι τα ίδια (σταυρός-σούβλισμα).
Τελικά έτυχε να περάσουμε από 4 εκκλησίες σε απόσταση 1 χιλιομέτρου. Αυτοί μπροστά και από τις 4 εκκλησίες έκαναν το σταυρό τους, δηλαδή 4 σταυροκοπήματα σε διάρκεια 2 λεπτών περίπου.
Θεωρώντας ότι αυτό που έβλεπα ήταν τουλάχιστον κωμικό, ανοίγω την κουβέντα (δεν κρατιέμαι σε κάτι τέτοια). Εντάξει ρε παιδιά τους λέω, μια δυο φορές να κάνετε το σταυρό σας το θεωρώ νορμάλ, αλλά τέσσερις φορές μέσα σε 2 λεπτά νομίζω ότι δηλώνει άγνοια από μέρους σας (γιατί κάνουμε το σταυρό μας) και το θέαμα που προκαλείτε είναι κωμικό (τουλάχιστον σε εμένα ή σε κάποιους σαν κι εμένα).
“Καλύτερε” (sic) μου λένε, σχεδόν με μια φωνή, το κάνουμε γιατί έτσι δηλώνουμε την πίστη μας στο Θεό, τον ευχαριστούμε για ότι μας προσφέρει (!!!), μας βοηθάει να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, μπλα μπλα μπλα….Απάντησα ότι καλά κάνετε, αλλά τόσο συχνά νομίζω ότι ούτε ο ίδιος θα το ήθελε και ότι δεν χρειάζεται η δύναμη του Θεού για να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, μπορούμε και με τη βοήθεια της λογικής μας να αποφύγουμε κάποιους “πειρασμούς” .
Τέλος πάντων, όπως συνήθως η κουβέντα δεν έβγαλε πουθενά (ούτε για εμένα ούτε για εκείνους. Μετά από διάφορες συζητήσεις κατά τη διάρκεια της διαδρομής μας η κουβέντα πήγε στο ποδόσφαιρο και το που θα πάμε να δούμε τον αγώνα που έδειχνε η συνδρομητική τηλεόραση.
Οι δύο από τους τρεις συνταξιδιώτες μου προσφέρθηκαν να πάμε σπίτι τους καθώς είχαν συνδρομητική τηλεόραση και δήλωναν με περισσή ικανοποίηση “Έλα μωρέ που θα τους πληρώνω αυτούς 60 ευρώ το μήνα, με 250 ευρουλάκια έχω έναν φίλο που “σπάει” κωδικούς για κάρτες συνδρομητικής, μας δίνει και δορυφορικό πιάτο και αποκωδικοποιητή” και έτσι γλίτωσα εώς τώρα γύρω στα 2000 ευρώ σε 3 χρόνια. Ο έτερος των “τίμιων χριστιανών” συμφωνούσε.
Ώπα ρε χριστιανοί τους λέω, δεν τα γλιτώσατε αλλά κλέψατε την επιχείρηση που μισθώνει αυτή την υπηρεσία. Βέβαια μου απάντησαν με την κλασική απάντηση που δίνει ο έχων λερωμένη τη φωλιά του…”Δεν είναι το ίδιο” …(δε ξέρω γιατί αλλά όταν μου απαντάνε με αυτές τις 4 λέξεις σε κάποιο επιχείρημά μου, εγώ ικανοποιούμαι)…Δεν αναιρεί τα πιστεύω μας αυτή η πράξη…συνέχισαν.
Φτάνοντας κοντά στο σπίτι που θα πηγαίναμε να δούμε τον αγώνα, κάναμε και την κουβέντα για το πόσο τυχεροί θα ήμασταν εάν βρίσκαμε ένα παρκινγκ. Και πάνω στην αγωνία μας για τη θέση παρκινγκ…τσουπ πετάγεται ο οδηγός και λέει “πωπω δόξα το Θεό να ένα μέρος να παρκάρουμε και άνετος παρκάρει το αυτοκίνητο μπροστά σε ράμπα για άτομα με κινητικό πρόβλημα.
Φυσικά δεν είπα τίποτα αυτή τη φορά, θα γινόμουνα σίγουρα ο σπαστικός (ή ο δε ξέρω εγώ τι άλλο της παρέας).
Όλο γέλια και χαρά ανεβήκαμε στο σπίτι να δούμε τον αγώνα.
Φεύγοντας μόνος μου από το σπίτι, αφού τελείωσε και ο αγώνας, σκεφτόμουνα ότι αυτοί θα συζητάνε το πόσο άθεος, άπιστος, αγενής, αντιδραστικός ή κορόιδο είμαι.
Εγώ όμως ένοιωθα ότι ήμουνα πιο “άνθρωπος” (και πάλι) από μερικούς “χριστιανάρες”.
Δε ξέρω εάν έκαναν την προσευχή τους πριν κοιμηθούν ή όταν ξύπνησαν.
Εγώ πάντως δεν την έκανα.
Μάλον αυτοί κοιμήθηκαν ήσυχοι.
Εγώ πάντως σκεφτόμουν…(πάλι).

16 σχόλια:

DaisyCrazy είπε...

ναι έχεις δίκιο. έχει καταντήσει η πίστη να είναι άλλος ένας τρόπος επίδειξης που δεν κρύβει τίποτα εσωτερικό. άρα καταντά κάτι γεμάτο υποκρισία και χάνει το όποιο νόημα του.
προσωπικά τέτοιες συμπεριφορές και άλλες παρόμοιες μου θυμίζουν τους γραμματείς και τους φαρισσαίους τον καιρό του Χριστού που έκαναν τα πάντα με βάση το τυπικό μέρος της θρησκείας αλλά είχαν μέσα τους κακία, μοχθηρία και ένα σωρό άλλα ποταπά συναισθήματα.

zoyzoy είπε...

Το να κάνεις το σταυρό σου όταν περνάς από εκκλησία δεν νομίζω ότι είναι κατακριτέο,είναι ένδειξη σεβασμού.Τώρα το πολύ "κύριε ελέησον " λένε το βαριέται και ο παπάς!Αλλες είναι οι πράξεις που δείχνουν όμως σεβασμό και υπακοή στα Θεία,και περισσότερο στον συνάθρωπό μας.Απο'κει ξεκινούν όλα!!

Eva Neocleous είπε...

Κατ΄αρχήν καλορίζικο το ιστολόγιο και καλή συνέχεια!
Μου άρεσαν τα σχόλιά σου(που διάβαζα) στο Μπινελικοδρόμιο.
Ως προς το θέμα της ανάρτησης, συμφωνώ μαζί σου.
Υποκριτικές συμπεριφορές και συμμόρφωση με τους τύπους και τα κοινώς αποδεκτά.
Καμία σχέση με το αληθινό νόημα του χριστιανισμού.

Kirki είπε...

φοβερή ανάρτηση.Περιγράφεις πράγματα που όλοι τα έχουμε ζήσει.Αχ αυτή η υποκρισία μας.Ολων μας.Κι εμένα μαζί.

E[BLOG]HMENOΣ (a.k.a kaliteros) είπε...

Προφανώς η πίστη δεν ήταν στο επίκεντρο αυτής της ανάρτησης (με αυτή θα ασχοληθώ σε άλλες - πιο αιχμηρές - μου αναρτήσεις).
Την υποκρισία και τον γλυώδη καθωσπρεπισμό ήθελα να θείξω μέσα απο το συγκεκριμένο παράδειγμα.
Έχω την εντύπωση οτι ΜΟΝΟ γυναίκες σχολίασαν τη συγκεκριμένη αναρτηση.
Ενδιαφέρον... (μάλλον το παρκάρισμα και η συνδρομητική τηλεόραση "παίζει" πολύ ανάμεσα στους άνδρες).

Heliotypon είπε...

Ένα από τα μεγάλα κακά που έχει κάνει η θρησκεία είναι να θεωρούν οι περισσότεροι άνθρωποι ότι η δήλωση πίστης και ή προσήλωση στους τύπους της είναι αρκετά για να τους στείλουν στον ...παραάδεισο! Οι υποχρεώσεις των χριστιανών (και άλλων θρήσκων) εξαντλούνται στους τύπους, δηλ. στους σταυρούς, στο άναμα κεριών, ίσως και στον 5λεπτο εκκλησιασμό στην ανάσταση και στην ανταλλαγή φιλιών "αγάπης" (α, βέβαια και στην κατανάλωση ακριβών "νηστήσιμων"). Μετά (και πριν) είναι ελεύθεροι να αδικήσουν, να κλέψουν, να συκοφαντήσουν να σπιλώσουν, να ενοχλήσουν με κάθε τρόπο, να βλάψουν το περιβάλλον. Φυσικά ο σκοπός είναι το σκοπούμενο "μετά θάνατον" κέρδος (έτσι νομίζουν, δηλαδή)
Θρησκεία; No thanks!

E[BLOG]HMENOΣ (a.k.a kaliteros) είπε...

@ Heliotypon πολύ σωστές οι τοποθετήσεις σου.
Πιστεύω όμως πως αυτοί οι "χριστιανάρες" δεν τα κάνουν όλα αυτά για τη μετά θάνατο πορεία τους (ετσι κι αλλιώς αυτοί πιστεύουν οτι στον παράδεισο θα πάνε). Το κακό είναι οτι τα κάνουν αυτά για να κερδίσουν την εν ζωή εκτίμηση μας. Το γέλιο μου πάντως το κερδίζουν, με διασκεδάζουν αφάνταστα...

info press είπε...

Αυτό που κάνουν αυτοί που σταυροκοπήθηκαν είναι διαφθορά.

Σκέψου το κλέψιμο που θα κάνουν αν εκλεγούν ή διοριστούν σε κάποια θεσούλα.

Είναι το ίδιο διεφθαρμένοι με τους υπηρεσιακούς ππαράγοντες που κλέβουν, όλους εμάς.

E[BLOG]HMENOΣ (a.k.a kaliteros) είπε...

@ info press, έκανα και εγώ αυτή τη σκέψη, νομίζω οτι είναι πολύ τραβηγμένη.
Πάντως αυτό που έκαναν είναι σίγουρα μια σοβαρή ένδειξη "εκκολαπτώμενων διεφθαρμένων".

Ζωή είπε...

Πολύ αληθινά τα σχόλια σας για τις παραπάνω θεούσες.Επειδή και εγώ είμαι στο χώρο της εκκλησίας έχω παρατηρήσει τέτοιες συμπεριφορές υποκριτικές ,ίσως και κάποιες φορές αφελείς(δεν τους κόβει;)σπάζομαι προσωπικά καθώς και άλλοι και πολλοί ιερείς οι οποίοι κατακεραυνώνουν τέτοιες συμπεριφορές.Στο ιστολόγιο μου οι ομιλίες του π. Βαρνάβα ηχητικές ,και του π.Σιλουανού γραπτές θίγουν τέτοια θέματα.Τέλος θα ήθελα να προσθέσω ότι η εκκλησία είναι ένα νοσοκομείο που μαζευει ψυχικά αρρώστους (από την αμαρτία) με σκοπό σιγά -σιγά να τους γιατρευσει ο Θεός με το άνοιγμα τους φυσικά προς αυτόν , εφόσον θέλουν. Εξάλλου ο Χριστός ήρθε για τους ασθενείς και όχι για τους υγιείς.Αρκεί να γνωρίζουμε ότι είμαστε ασθενείς!

E[BLOG]HMENOΣ (a.k.a kaliteros) είπε...

@ Ζωή καλώς ήρθες.
Πρώτα απ' όλα δεν καταλαβαίνω για ποιες θεούσες μιλάς (στην ανάρτηση κάνω λόγω για 3 άντρες).
Απο την στιγμή που όλοι είμαστε αμαρτωλοί (έχουμε αμαρτήσει τέλος πάντων), τότε η εκκλησία είναι ενα νοσοκομείο που θέλει να μας μαζέψει όλους????
Κάπως φασιστικό μου ακούγεται...
Νομίζω οτι η εκκλησία θέλει να μας κάνει όλους να πιστέψουμε οτι είμαστε ασθενείς.
Όποιος θεωρεί/πιστεύει οτι είναι υγιής θα αγνοηθεί απο το Χριστό???
Ειλικρινά αναμένω απάντηση...

Ζωή είπε...

Θεούσους ή θεούσες τέλος πάντων.Περιγράφω με τον όρο αυτό τα πρόσωπα που περιέγραψες.Στην ερώτηση που κάνεις θα απαντήσω ότι αυτος που νομιζει ότι είναι υγιής δεν έχει ανάγκη ιατρού(όπως το λέει άλλωστε ο Χριστος μας) , δεν θα ζητήσει ποτέ τον Θεό,γιατί απλά δεν τον έχει ανάγκη,έχει εγωιστική αυτάρκεια και αυτό τον χωρίζει απ'αυτόν.Αυτός που νομίζει ότι είναι τέλειος σίγουρα αυταπατάται.

Ζωή είπε...

Να συμπληρώσω ότι με την λέξη ασθενής και αρρώστια εννοούμε τις αδυναμίες μας και τα πάθη μας ,που υψώνονται σαν τείχη και μας χωρίζουν από τον συνάνθρωπο και τον Θεό.

E[BLOG]HMENOΣ (a.k.a kaliteros) είπε...

@ΖΩΗ, νομίζω οτι θα έχουμε μια αέναη κουβέντα επάνω στο θέμα.
Πάντως δε χτίζω κανένα τείχος...
είμαι "ανοιχτός"-"ξέφραγος" σε οτιδήποτε.
Θα χαρώ να βλέπω τα σχόλιά σου... στις αναρτήσεις μου.

Άθεος είπε...

Δεν θα σχολιάσω το θέμα της ανάρτησης, αλλά το πνεύμα που σε διακρίνει.
Όπως είδα και σε άλλες αναρτήσεις σου, έχεις λογική βατότητα, μου αρέσει ο τρόπος που γράφεις, τα θέματα που βρίσκεις να αναρτήσεις και γενικά ο τρόπος που σκέπτεσαι! Μ’ αρέσεις και θα σε επισκεφτώ ξανά!
Το γιατί διάλεξα αυτήν την ανάρτηση για να κάνω το πιο πάνω σχόλιο… ε, δεν θέλει και φιλοσοφία…

E[BLOG]HMENOΣ (a.k.a kaliteros) είπε...

@ΑΘΕΟΣ,
Καλώς ήρθες.
Ευχαριστώ για την (όποια) κριτική.
Χαίρομαι που κάποιες απο τις αναρτήσεις μου "ακουμπάνε" τις σκέψεις μερικών ανθρώπων (είτε θετικά είτε αρνητικά).
Τα λέμε...